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TU Berlin

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Publikationen

2009

Lauterbach, M. and Luckner, R. (2009). Design and Development of Automatic Slat/Flap Setting Functions. CEAS 2009 European Air and Space Conference, Manchester. CEAS.


2010

Luckner, R. and Reinke, A. (2010). Pilot Models for Simulation of Wake Vortex Encounters in Cruise. Proceedings of the AIAA Guidance, Navigation and Control Conference, Toronto, Canada

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Hoffmann, A. and Luckner, R. (2010). Broadband Prediction of Wind-Induced Disturbances. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress, Hamburg



Lauterbach, M. and Luckner, R. (2010). Kontrollierte Verzögerung im Landeanflug mittels automatischer Hochauftriebshilfen. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress, Hamburg


Silvestre, F. and Luckner, R. (2010). Methode zur flugmechanischen Simulation eines elastischen Flugzeugs bei Windstörungen im Zeitbereich. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress, Hamburg



Brown, A. P. and Luckner, R. (2010). Managing Wake Vortex Encounter - Specifying Vortex Profiles from Flight Data and Analysing Aircraft Response. Presented at the Global Wake Conference II, San Diego, CA, USA


2011

Hoffmann, A., Loftfield, K. and Luckner, R. (2011). Broadband Wind Estimation Algorithm for Gust Load Alleviation. Advances in Aerospace Guidance, Navigation and Control - Selected Papers of the 1st CEAS Specialist Conference on Guidance, Navigation and Control. Springer.

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Meyer-Brügel, W. and Luckner, R. (2011). Flight Mechanical Simulation Models for Design and Test of Automatic Flight Control Functions. Proceedings of the CEAS EURO GNC 2011 Conference, München


Lamp, M. and Luckner, R. (2011). Flight Control Law Development for the Automatic Flight Control System LAPAZ. Proceedings of the CEAS EURO GNC 2011 Conference, München


Silvestre, F. J., Lamp, M., Meyer-Brügel, W. and Luckner, R. (2011). A Method for Aeroservoelastic Stability Analysis of an Optionally Piloted Aircraft. Proceedings of the IFASD International Forum on Aeroelasticity and Structural Dynamics, Paris


Lauterbach, M. and Luckner, R. (2011). Vergleich verschiedener Regelstrategien für die stufenlose Verstellung der Hinterkantenklappen im Landeanflug. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress, Bremen


Schreiter, K. (2011). Development and Validation of a Generic Flight Simulation Based on Aircraft Geometry. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress, Bremen


2012

Walde, G. and Hamann, A. (2012). ALEXIS – Friedliche Drohne für die Lehre. Luft- und Raumfahrt. AVIATIC.


Schreiter, K., M.Lauterbach and Luckner, R. (2012). CATSim – Civil Aircraft Trajectory Simulation. DGLR Workshop „Flugbahnen, Trajektorien, Flugplanung“, Manching


Luckner, R. (2012). Modeling and Simulation of Wake Vortex Encounters: State-of-the-Art and Challenges. AIAA Atmospheric Flight Mechanics Conference, Minneapolis, Minnesota

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Bieniek, D. and Luckner, R. (2012). Simulation of Aircraft Encounters with Perturbed Vortices Considering Unsteady Aerodynamic Effects. AIAA Atmospheric Flight Mechanics Conference, Minneapolis, Minnesota

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2013

Müller, S., Manzey, D., Bleyer, A., Schreiter, K., Voigt, A. and Luckner, R. (2013). Untersuchung der mentalen Repräsentation von Energiemanagement bei der Flugzeugführung zur Entwicklung eines Pilotenassistenzsystems. Grundlagen und Anwendungen der Mensch-Maschine-Interaktion: 10. Berliner Werkstatt Mensch-Maschine-Systeme, 230–237.

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Kienitz, K. H., Kaden, A. and Luckner, R. (2013). Modeling and Design Considerations for Robust Control of Aircraft in Tight Cruise Formation. AIAA Atmospheric Guidance, Navigation and Control Conference 2013, Reston, VA

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Müller, S., Schreiter, K. and Manzey, D. (2013). SIMULATORSTUDIE ZUR ERMITTLUNG MENTALER HANDLUNGSMODELLE VON PILOTEN BEIM ENERGIEMANAGEMENT. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress, Stuttgart

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Walde, G. (2013). Entwicklung und Verifikation von GNC - Funktionen im Projekt LAPAZ. DGLR Workshop der Fachausschüsse Q3.4 & L6.3 "Durchgängige Entwicklung von GNC Funktionen - vom Algorithmus zur Embedded Software", München


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