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TU Berlin

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Publikationen

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2017

Di Bianchi, D. H., Orra, T. H. and Silvestre, F. J. (2017). Evaluation of the Impacts of Objective Function Definition in Aircraft Conceptual Design [12]. Journal of Aircraft. American Institute of Aeronautics and Astronautics, 1231–1243.


Schreiter, K., Müller, S., Luckner, R. and Manzey, D. (2017). Enhancing Manual Flight Precision and Reducing Pilot Workload Using a New Manual Control Augmentation System for Energy Angle [13]. AIAA Guidance, Navigation, and Control Conference, SciTech Forum 2017

Link zur Publikation [14] Link zur Originalpublikation [15]

Schreiter, K., Müller, S., Luckner, R. and Manzey, D. (2017). nxControl: Ground Mode for Manual Flight Control Laws with Longitudinal Load Factor Command [16]. Advances in Aerospace Guidance, Navigation and Control. Springer International Publishing.

Link zur Originalpublikation [17]

2016

Kirchner, M., Dörr, H. and Walde, G. (2016). Absicherung von Modelltransformationen für sicherheitsrelevante Avionik-Software [18]. Workshop "Software Safety" der Fachausschüsse L6.3 Flugregelung und Q3.4 Software Engineering des DGLR, München


Walde, G. and Luckner, R. (2016). Bridging the Tool Gap for Model-Based Design from Flight Control Function Design in Simulink to Software Design in SCADE [19]. 2016 IEEE/AIAA 35th Digital Avionics Systems Conference (DASC), 1-10.

Link zur Originalpublikation [20]

Köthe, A., Luckner, R., Ramirez, P., Silvestre, F., Pang, Z. and Cesnik, C. (2016). Development of Robust Flight Control Laws for a Highly Flexible Aircraft in the Frequency Domain [21]. AIAA Atmospheric Flight Mechanics Conference

Link zur Originalpublikation [22]

Müller, S., Schreiter, K., Manzey, D. and Luckner, R. (2016). nxControl instead of pitch-and-power: A concept for enhanced manual flight control [23]. CEAS Aeronautical Journal. Springer Vienna, 107–119.

Link zur Publikation [24] Link zur Originalpublikation [25]

Luckner, R. and Kaden, A. (2016). Formationsflug von Verkehrsflugzeugen zur Treibstoffeinsparung [26]. Deutsche Gesellschaft für Luft-und Raumfahrt-Lilienthal-Oberth eV.


Bieniek, D., Luckner, R., Visscher, I. D. and Winckelmans, G. (2016). Simulation Methods for Aircraft Encounters with Deformed Wake Vortices [27]. Journal of Aircraft, Vol. 53, No. 6, 1581–1596.

Link zur Originalpublikation [28]

Silvestre, F. J., Guimarães Neto, A. B., Bertolin, R. M., da Silva, R. G. A. and Paglione, P. (2016). Aircraft control based on flexible aircraft dynamics [29]. Journal of Aircraft. American Institute of Aeronautics and Astronautics, 262–271.


Schreiter, K., Müller, S., Luckner, R. and Manzey, D. (2016). Verbesserung von Flugpräzision und Arbeitsbeanspruchung bei manuellen RNP-Anflügen durch Vorgaberegler und Anzeigen für den Energiewinkel (nxControl) [30]. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2016, Braunschweig

Link zur Publikation [31] Link zur Originalpublikation [32]

2015

Walde, G. (2015). Übersetzbarkeit komplexer Flugsteuerungssoftware von Simulink/Stateflow nach SCADE [33]. DGLR Workshop des Fachausschuss Q3.4 "Modellbasierte Softwareentwicklung in der Luft- und Raumfahrt - Was hat sich in der letzten Dekade getan?", München


Müller, S., Manzey, D., Schreiter, K. and Luckner, R. (2015). Implementing Energy Status in Head-Down Cockpit Displays: Impact of Augmented Energy Information on Pilot’s Performance [34]. HFES 2015 International Annual Meeting, Los Angeles CA. Human Factor and Ergonomics Society, 926–930.

Link zur Publikation [35] Link zur Originalpublikation [36]

Loftfield, K. and Luckner, R. (2015). Modellierung abgelöster Profilströmung und Untersuchung des Einflusses auf das Höhenleitwerk [37]. 64. Deutschen Luft- und Raumfahrtkongress, Rostock

Link zur Originalpublikation [38]

Krishnamurthy, V., Hamann, A. and Luckner, R. (2015). Automatisierte Prozesskette zur flugmechanischen Bewertung von Parameteränderungen im Rahmen des modellbasierten Flugzeugvorentwurfs [39]. 64. Deutschen Luft- und Raumfahrtkongress, Rostock

Link zur Originalpublikation [40]

Walde, G. and Luckner, R. (2015). Automatische Übersetzung komplexer Flugsteuerungssoftware von Simulink/Stateflow nach SCADE – Ein Erfahrungsbericht [41]. 64. Deutschen Luft- und Raumfahrtkongress, Rostock

Link zur Originalpublikation [42]

Köthe, A. and Luckner, R. (2015). Flugmechanische Auslegung, Modellierung und Untersuchung eines Mehrkörperflugzeugs mit dem Einsatzzweck als High Altitude Long Endurance Flugzeug [43]. 64. Deutschen Luft- und Raumfahrtkongress, Rostock


Bieniek, D. and Luckner, R. (2015). Sensitivity Analysis of Aircraft Encounters with Deformed Wake Vortices [44]. 7th AIAA Atmospheric and Space Environments Conference, Dallas, TX

Link zur Originalpublikation [45]

Köthe, A. and Luckner, R. (2015). FLIGHT MECHANICAL MODELING AND ANALYSIS OF MULTI-BODY AIRCRAFT [46]. International Forum on Aeroelasticity and Structural Dynamics (IFASD), St. Petersburg, Russia


Schreiter, K., Müller, S., Manzey, D. and Luckner, R. (2015). nxControl statt Pitch-and-Power: Vergleich von manuellen Landeanflügen mit und ohne Vorgaberegler für das x-Lastvielfache [47]. DGLR Workshop Pilotenunterstützungssysteme, Manching

Link zur Originalpublikation [48]

Meyer-Brügel, W., Luckner, R. and Dalldorff, L. (2015). Flight tests of the STEMME S15 Automatic Flight Control System (LAPAZ) [49]. 43. RPAS-Conference UAV DACH Friedrichshafen


Bieniek, D. and Luckner, R. (2015). Investigation of Aircraft Encounters with Deformed Wake Vortices – Models, Methodology and Exemplary Results [50]. WakeNet-Europe Workshop 2015, Amsterdam


Luckner, R. (2015). Re-Categorization; New Operational Concepts; Encounter Mechanisms and Simulation [51]. Aircraft Wake Vortex State-of-the-Art & Research Needs. A. Reinke (Airbus), C. Schwarz (DLR), 30 - 34; 37 - 38; 124 - 142.


M.Lamp and Luckner, R. (2015). Automatic Landing of a High-Aspect-Ratio Aircraft without Using the Thrust [52]. Advances in Aerospace Guidance, Navigation and Control. Springer International Publishing, 549-567.

Link zur Publikation [53]

Silvestre, F. and Luckner, R. (2015). Experimental Validation of a Flight Simulation Model for Slightly Flexible Aircraft [54]. AIAA Journal

Link zur Originalpublikation [55]

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