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Publikationen

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2016

Walde, G. and Luckner, R. (2016). Bridging the Tool Gap for Model-Based Design from Flight Control Function Design in Simulink to Software Design in SCADE [12]. 2016 IEEE/AIAA 35th Digital Avionics Systems Conference (DASC), 1-10.

Link zur Originalpublikation [13]

Köthe, A., Luckner, R., Ramirez, P., Silvestre, F., Pang, Z. and Cesnik, C. (2016). Development of Robust Flight Control Laws for a Highly Flexible Aircraft in the Frequency Domain [14]. AIAA Atmospheric Flight Mechanics Conference

Link zur Originalpublikation [15]

Müller, S., Schreiter, K., Manzey, D. and Luckner, R. (2016). nxControl instead of pitch-and-power: A concept for enhanced manual flight control [16]. CEAS Aeronautical Journal. Springer Vienna, 107–119.

Link zur Publikation [17] Link zur Originalpublikation [18]

Luckner, R. and Kaden, A. (2016). Formationsflug von Verkehrsflugzeugen zur Treibstoffeinsparung [19]. Deutsche Gesellschaft für Luft-und Raumfahrt-Lilienthal-Oberth eV.


Bieniek, D., Luckner, R., Visscher, I. D. and Winckelmans, G. (2016). Simulation Methods for Aircraft Encounters with Deformed Wake Vortices [20]. Journal of Aircraft, Vol. 53, No. 6, 1581–1596.

Link zur Originalpublikation [21]

Silvestre, F. J., Guimarães Neto, A. B., Bertolin, R. M., da Silva, R. G. A. and Paglione, P. (2016). Aircraft control based on flexible aircraft dynamics [22]. Journal of Aircraft. American Institute of Aeronautics and Astronautics, 262–271.


Schreiter, K., Müller, S., Luckner, R. and Manzey, D. (2016). Verbesserung von Flugpräzision und Arbeitsbeanspruchung bei manuellen RNP-Anflügen durch Vorgaberegler und Anzeigen für den Energiewinkel (nxControl) [23]. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2016, Braunschweig

Link zur Publikation [24] Link zur Originalpublikation [25]

2015

Walde, G. (2015). Übersetzbarkeit komplexer Flugsteuerungssoftware von Simulink/Stateflow nach SCADE [26]. DGLR Workshop des Fachausschuss Q3.4 "Modellbasierte Softwareentwicklung in der Luft- und Raumfahrt - Was hat sich in der letzten Dekade getan?", München


Müller, S., Manzey, D., Schreiter, K. and Luckner, R. (2015). Implementing Energy Status in Head-Down Cockpit Displays: Impact of Augmented Energy Information on Pilot’s Performance [27]. HFES 2015 International Annual Meeting, Los Angeles CA. Human Factor and Ergonomics Society, 926–930.

Link zur Publikation [28] Link zur Originalpublikation [29]

Loftfield, K. and Luckner, R. (2015). Modellierung abgelöster Profilströmung und Untersuchung des Einflusses auf das Höhenleitwerk [30]. 64. Deutschen Luft- und Raumfahrtkongress, Rostock

Link zur Originalpublikation [31]

Krishnamurthy, V., Hamann, A. and Luckner, R. (2015). Automatisierte Prozesskette zur flugmechanischen Bewertung von Parameteränderungen im Rahmen des modellbasierten Flugzeugvorentwurfs [32]. 64. Deutschen Luft- und Raumfahrtkongress, Rostock

Link zur Originalpublikation [33]

Walde, G. and Luckner, R. (2015). Automatische Übersetzung komplexer Flugsteuerungssoftware von Simulink/Stateflow nach SCADE – Ein Erfahrungsbericht [34]. 64. Deutschen Luft- und Raumfahrtkongress, Rostock

Link zur Originalpublikation [35]

Köthe, A. and Luckner, R. (2015). Flugmechanische Auslegung, Modellierung und Untersuchung eines Mehrkörperflugzeugs mit dem Einsatzzweck als High Altitude Long Endurance Flugzeug [36]. 64. Deutschen Luft- und Raumfahrtkongress, Rostock


Bieniek, D. and Luckner, R. (2015). Sensitivity Analysis of Aircraft Encounters with Deformed Wake Vortices [37]. 7th AIAA Atmospheric and Space Environments Conference, Dallas, TX

Link zur Originalpublikation [38]

Köthe, A. and Luckner, R. (2015). FLIGHT MECHANICAL MODELING AND ANALYSIS OF MULTI-BODY AIRCRAFT [39]. International Forum on Aeroelasticity and Structural Dynamics (IFASD), St. Petersburg, Russia


Schreiter, K., Müller, S., Manzey, D. and Luckner, R. (2015). nxControl statt Pitch-and-Power: Vergleich von manuellen Landeanflügen mit und ohne Vorgaberegler für das x-Lastvielfache [40]. DGLR Workshop Pilotenunterstützungssysteme, Manching

Link zur Originalpublikation [41]

Meyer-Brügel, W., Luckner, R. and Dalldorff, L. (2015). Flight tests of the STEMME S15 Automatic Flight Control System (LAPAZ) [42]. 43. RPAS-Conference UAV DACH Friedrichshafen


Bieniek, D. and Luckner, R. (2015). Investigation of Aircraft Encounters with Deformed Wake Vortices – Models, Methodology and Exemplary Results [43]. WakeNet-Europe Workshop 2015, Amsterdam


Luckner, R. (2015). Re-Categorization; New Operational Concepts; Encounter Mechanisms and Simulation [44]. Aircraft Wake Vortex State-of-the-Art & Research Needs. A. Reinke (Airbus), C. Schwarz (DLR), 30 - 34; 37 - 38; 124 - 142.


M.Lamp and Luckner, R. (2015). Automatic Landing of a High-Aspect-Ratio Aircraft without Using the Thrust [45]. Advances in Aerospace Guidance, Navigation and Control. Springer International Publishing, 549-567.

Link zur Publikation [46]

Silvestre, F. and Luckner, R. (2015). Experimental Validation of a Flight Simulation Model for Slightly Flexible Aircraft [47]. AIAA Journal

Link zur Originalpublikation [48]

2014

Hakim, T. and Luckner, R. (2014). Impact of an Electro-Hybrid Propulsion System on Flight Performance of LAPAN's Light Surveillance Aircraft LSA [49]. International Seminar on Aerospace Science and Technology, ISAST 2014 / II, Graha Widya Bakti, DRN – Puspiptek Serpong, Indonesia


Luckner, R. (2014). Electronic Flight Control Systems for Research and Utility Aircraft [50]. International Seminar on Aerospace Science and Technology, ISAST 2014 / II, Graha Widya Bakti, DRN – Puspiptek Serpong, Indonesia


Luckner, R., Dalldorff, L. and Reichel, R. (2014). A Utility Aircraft for Remote Sensing Missions with a High-Precision Automatic Flight Control System [51]. IEEE International Conference on Aerospace Electronics and Remote Sensing Technology 2014 (ICARES), Yogyakarta, Indonesia

Link zur Originalpublikation [52]

Bieniek, D. and Luckner, R. (2014). Investigation of Encounters with Deformed Wake Vortices using a Monte-Carlo Simulation Methodology [53]. 6th AIAA Atmospheric and Space Environments Conference, Atlanta, GA, 2014

Link zur Originalpublikation [54]

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