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TU Berlin

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Publikationen

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2013

Köthe, A. (2013). Identifikation der Aeroelastischen Eigenschaften des Motorseglers S15 anhand von Flugversuchsdaten [12]. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress, Stuttgart

Link zur Originalpublikation [13]

Bieniek, D. and Luckner, R. (2013). Comparison of Simplified and Advanced Approaches for Simulation of Encounters with Perturbed Wake Vortices [14]. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress, Stuttgart


Schreiter, K., Müller, S. and Luckner, R. (2013). nxControl: Konzept zur Vorgaberegelung für die Längsbeschleunigung des Flugzeugs [15]. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress, Stuttgart

Link zur Publikation [16] Link zur Originalpublikation [17]

Kaden, A. and Luckner, R. (2013). Modeling Wake Vortex Roll-Up and Vortex-Induced Forces and Moments for Tight Formation Flight [18]. AIAA Modeling and Simulation Technologies Conference 2013, Ausgezeichnet als AIAA Best Paper der “AIAA 2013 Modeling and Simulation Technologies Conference”

Link zur Originalpublikation [19]

Lamp, M. and Luckner, R. (2013). The Total Energy Control Concept for a Motor Glider [20]. Advances in Aerospace Guidance, Navigation and Control. Springer Verlag, 483-502.

Link zur Originalpublikation [21]

Kaden, A., Boche, B. and Luckner, R. (2013). Hardware-in-the-loop Flight Simulator – An Essential Part in the Development Process for the Automatic Flight Control System of a Utility Aircraft [22]. Advances in Aerospace Guidance, Navigation and Control. Springer Verlag, 585-602.

Link zur Originalpublikation [23]

Silvestre, F. J. (2013). Aeroservoelastic Investigation of a High-Aspect-Ratio Experimental Aircraft [24]. Advances in Aerospace Guidance, Navigation and Control. Springer Verlag, 639-658.

Link zur Originalpublikation [25]

Luckner, R. (2013). Automatisches Flugsteuerungssystem für das zivile Arbeitsflugzeug S15 – LAPAZ [26]. Deutsche Gesellschaft für Luft- und Raumfahrt, Stuttgart


Luckner, R. (2013). Automatisches Flugsteuerungssystem für das zivile Arbeitsflugzeug S15 – LAPAZ [27]. 40. Konferenz UAV DACH e.V., Friedrichshafen


Schönfeld, A. (2013). Investigation of Manual Control Behaviour during Flight Control Mode Switching: Test Procedure and Preliminary Results [28]. CEAS 2nd EuroGNC 2013, Conference in Guidance, Navigation & Control in Aerospace, Delft 2013


Meyer-Brügel, W., Steckel, F. and Luckner, R. (2013). Modelling of Nonlinearities and Parasitic Effects in the Electro-Mechanical Command Transmission Path for a Real-Time Flight Simulation Model [29]. CEAS 2nd EuroGNC 2013, Conference in Guidance, Navigation & Control in Aerospace, Delft


Dalldorff, L., Luckner, R. and Reichel, R. (2013). A Full-Authority Automatic Flight Control System for the Civil Airborne Utility Platform S15 – LAPAZ [30]. CEAS 2nd EuroGNC 2013, Conference in Guidance, Navigation & Control in Aerospace, Delft


Bieniek, D. (2013). Simulation of Aircraft Encounters with Perturbed Wake Vortices Considering Unsteady Aerodynamic Effects [31]. WakeNet_Europe Workshop 2013, Bonneuil-sur-Marne

Link zur Originalpublikation [32]

Köthe, A., Silvestre, F. and R.Luckner (2013). IN-FLIGHT AEROELASTIC SYSTEM IDENTIFICATION OF A HIGH-ASPECT-RATIO MOTOR GLIDER [33]. International Forum on Aeroelasticity & Structural Dynamics 2013


2014

Krishnamurthy, V. and Luckner, R. (2014). Automated Evaluation of Handling Qualities and Performance for Preliminary Aircraft Design using Flight Simulation Models [34]. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress, Augsburg

Link zur Originalpublikation [35]

Schreiter, K., Müller, S., Luckner, R. and Manzey, D. (2014). NXCONTROL INSTEAD OF PITCH-AND-POWER: CONCEPT AND FIRST RESULTS OF A CONTROL SYSTEM FOR MANUAL FLIGHT [36]. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress, Augsburg

Link zur Publikation [37] Link zur Originalpublikation [38]

Hamann, A. (2014). Development of a model of a flexible aircraft for investigations of longitudinal flight mechanics [39]. Pegasus-AIAA Student Conference, Prag

Link zur Originalpublikation [40]

Rabe, M. (2014). AUFBAU EINER HARDWARE-IN-THE-LOOP – SIMULATION FÜR DAS UNBEMANNTE FLIEGENDE SYSTEM IFSYS [41]. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress, Augsburg

Link zur Originalpublikation [42]

Bieniek, D. and Luckner, R. (2014). Simulation of Aircraft Encounters with Perturbed Vortices Considering Unsteady Aerodynamic Effects [43]. Journal of Aircraft, Vol. 51, No. 3, 705-718.

Link zur Originalpublikation [44]

Hamann, A., Köthe, A. and Luckner, R. (2014). AUTOMATISCHE AUSLEGUNG VON FLUGREGELUNGSFUNKTIONEN FÜR DEN FLUGZEUGVORENTWURF [45]. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress, Augsburg

Link zur Originalpublikation [46]

Bieniek, D. and Luckner, R. (2014). Investigation of Encounters with Deformed Wake Vortices using a Monte-Carlo Simulation Methodology [47]. 6th AIAA Atmospheric and Space Environments Conference, Atlanta, GA, 2014

Link zur Originalpublikation [48]

Hakim, T. and Luckner, R. (2014). Impact of an Electro-Hybrid Propulsion System on Flight Performance of LAPAN's Light Surveillance Aircraft LSA [49]. International Seminar on Aerospace Science and Technology, ISAST 2014 / II, Graha Widya Bakti, DRN – Puspiptek Serpong, Indonesia


Luckner, R. (2014). Electronic Flight Control Systems for Research and Utility Aircraft [50]. International Seminar on Aerospace Science and Technology, ISAST 2014 / II, Graha Widya Bakti, DRN – Puspiptek Serpong, Indonesia


Luckner, R., Dalldorff, L. and Reichel, R. (2014). A Utility Aircraft for Remote Sensing Missions with a High-Precision Automatic Flight Control System [51]. IEEE International Conference on Aerospace Electronics and Remote Sensing Technology 2014 (ICARES), Yogyakarta, Indonesia

Link zur Originalpublikation [52]

2015

Luckner, R. (2015). Re-Categorization; New Operational Concepts; Encounter Mechanisms and Simulation [53]. Aircraft Wake Vortex State-of-the-Art & Research Needs. A. Reinke (Airbus), C. Schwarz (DLR), 30 - 34; 37 - 38; 124 - 142.


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