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Institut für Luft- und RaumfahrtFlugmechanik, Flugregelung und Aeroelastizität
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Amelsberg, S. (). Pilotenmodelle zur Risikoanalyse von Wirbelschleppeneinflügen. Dissertation, TU Berlin
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Holzäpfel, F., Frech, M., Gerz, T., Tafferner, A., Hahn, K.-U., Schwarz, C., Joos, H.-D., Korn, B., Lenz, H., Luckner, R. and Höhne, G. (2006). Aircraft Wake Vortex Scenarios Simulation Package – WAKESCENE. presented at 25th ICAS, Hamburg
Boche, B. and Luckner, R. (2006). Modellierung von Flugbahntrajektorien im Landeanflug für statistische Untersuchungen. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress, Braunschweig
Fucke, L. and Luckner, R. (2006). Adaptation of Motion Simulation to the Requirements of Pilot-in-the-Loop Studies. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress, Braunschweig
Kloidt, S. (2007). Beiträge zum Entwurf eines Flugregelungssystems zur Reduktion des Wirbelschleppeneinflusses. Dissertation, TU Berlin
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Bieniek, D. and Luckner, R. (2007). Parametric Study & Simplified Approach to Wake Vortex Encounter Offline Simulation. 1st CEAS European Air and Space Conference, Berlin. CEAS.
Boche, B., Kulwatz, N. and Luckner, R. (2007). Validation of Low Noise Procedures in Simulator and Flight Tests. 1st CEAS European Air and Space Conference, Berlin. CEAS.
Fucke, L. and Luckner, R. (2007). Optimizing Motion Cueing for Research Flight Simulation. 1st CEAS European Air and Space Conference, Berlin. CEAS.
Hoffmann, A., Schindler, F. and Luckner, R. (2007). IFSYS - A TU Berlin UAV Student Project. 1st CEAS European Air and Space Conference, Berlin. CEAS.
Schönfeld, A., Efremov, A. and Luckner, R. (2007). A Method for Investigation of Pilot-vehicle System Dynamics in Wake Vortex Encounters. 1st CEAS European Air and Space Conference, Berlin. CEAS.
Rüther-Kindel, W. (2007). Beiträge zur flugmechanischen Modellierung in zeitvariablen, räumlichen Windfeldern für die Echtzeit-Flugsimulation. Dissertation, TU Berlin
Holzäpfel, F., Frech, M., Gerz, T., Tafferner, A., Hahn, K.-U., Schwarz, C., Joos, H.-D., Korn, B., Lenz, H., Luckner, R. and Höhne, G. (2008). Aircraft Wake Vortex Scenarios Simulation Package - WakeScene. Aerospace Science and Technology, 1-11.
Silvestre, F. J. and Paglione, P. (2008). Dynamics and Control of a Flexible Aircraft. Proceedings of the AIAA Atmospheric Flight Mechanics Conference and Exhibit, Honolulu, Hawaii
Bieniek, D. (2008). Lastvielfachenvorgaberegler für ein UAV unter Verwendung einer schnell fahrender Hinterkantenklappen (DLC). Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress, Darmstadt
Hoffmann, A., Schindler, F. and Luckner, R. (2008). Luftdatensystem für das UAV ALEXIS. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress, Darmstadt
Holzäpfel, F., Kladetzke, J., Amelsberg, S., Lenz, H., Schwarz, C. and Visscher, I. D. (2008). Aircraft Wake Vortex Scenarios Simulation for Take-Off and Departure. ICAS 2008 Congress, Anchorage, Alaska
Rouwhorst, W., Groeneweg, J., Winckelmans, G. and Luckner, R. (2008). Piloted Simulation Results of an Onboard Wake Vortex Detection, Warning and Avoidance System and Cockpit Display Aspects. ICAS 2008 Congress, Anchorage, Alaska
Lauterbach, M. and Luckner, R. (2009). Pilot-in-the-Loop Testing of Automatic Slat/Flap Setting Functions. Aviation System Technologies Workshop, Hamburg
Silvestre, F. and Luckner, R. (2009). Integrated model for the flight mechanics of a flexible aircraft in the time domain. IFASD 2009 International Forum on Aeroelasticity and Structural Dynamics, Seattle. IFASD.
Amelsberg, S., Kauertz, S., Bieniek, D. and Luckner, R. (2009). Pilot Modelling for Departure and Wake Vortex Recovery Using Neural Networks. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress, Aachen
Silvestre, F., Özkök, B., Luckner, R. and Weltin, U. (2009). A comparison study on modeling the airframe vibration of a motor glider during flight. CEAS 2009 European Air and Space Conference, Manchester. CEAS.
Hoffmann, A. and Luckner, R. (2009). Precise and Broadband Angle of Attack determination in presence of atmospheric turbulence and measurement noise. CEAS 2009 European Air and Space Conference, Manchester. CEAS.
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