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Publikationen

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2013

Kaden, A., Boche, B. and Luckner, R. (2013). Hardware-in-the-loop Flight Simulator – An Essential Part in the Development Process for the Automatic Flight Control System of a Utility Aircraft [12]. Advances in Aerospace Guidance, Navigation and Control. Springer Verlag, 585-602.

Link zur Originalpublikation [13]

Silvestre, F. J. (2013). Aeroservoelastic Investigation of a High-Aspect-Ratio Experimental Aircraft [14]. Advances in Aerospace Guidance, Navigation and Control. Springer Verlag, 639-658.

Link zur Originalpublikation [15]

Müller, S., Manzey, D., Bleyer, A., Schreiter, K., Voigt, A. and Luckner, R. (2013). Untersuchung der mentalen Repräsentation von Energiemanagement bei der Flugzeugführung zur Entwicklung eines Pilotenassistenzsystems [16]. Grundlagen und Anwendungen der Mensch-Maschine-Interaktion: 10. Berliner Werkstatt Mensch-Maschine-Systeme, 230–237.

Link zur Publikation [17] Link zur Originalpublikation [18]

2012

Silvestre, F. J. (2012). Methodology for Modelling the Dynamics of Flexible, High-Aspect-Ratio Aircraft in the Time Domain for Aeroservoelastic Investigations [19]. Dissertation, TU Berlin


Kaden, A., Walde, G., Boche, B. and Luckner, R. (2012). Hardware-in-the-Loop – Simulation als Bestandteil des Entwicklungsprozesses für das automatische Flugsteuerungssystem der Stemme S15 [20]. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress, Berlin

Link zur Originalpublikation [21]

Loftfield, K. (2012). Vergleich zweier Algorithmen zur breitbandigen Schätzung der Windvektorkomponenten in der Flugzeuglängsbewegung [22]. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress, Berlin


Luckner, R. (2012). Modeling and Simulation of Wake Vortex Encounters: State-of-the-Art and Challenges [23]. AIAA Atmospheric Flight Mechanics Conference, Minneapolis, Minnesota

Link zur Originalpublikation [24]

Bieniek, D. and Luckner, R. (2012). Simulation of Aircraft Encounters with Perturbed Vortices Considering Unsteady Aerodynamic Effects [25]. AIAA Atmospheric Flight Mechanics Conference, Minneapolis, Minnesota

Link zur Originalpublikation [26]

Schreiter, K., M.Lauterbach and Luckner, R. (2012). CATSim – Civil Aircraft Trajectory Simulation [27]. DGLR Workshop „Flugbahnen, Trajektorien, Flugplanung“, Manching


Walde, G. and Hamann, A. (2012). ALEXIS – Friedliche Drohne für die Lehre [28]. Luft- und Raumfahrt. AVIATIC.


2011

Lauterbach, M. and Luckner, R. (2011). Vergleich verschiedener Regelstrategien für die stufenlose Verstellung der Hinterkantenklappen im Landeanflug [29]. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress, Bremen


Schreiter, K. (2011). Development and Validation of a Generic Flight Simulation Based on Aircraft Geometry [30]. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress, Bremen


Silvestre, F. J., Lamp, M., Meyer-Brügel, W. and Luckner, R. (2011). A Method for Aeroservoelastic Stability Analysis of an Optionally Piloted Aircraft [31]. Proceedings of the IFASD International Forum on Aeroelasticity and Structural Dynamics, Paris


Meyer-Brügel, W. and Luckner, R. (2011). Flight Mechanical Simulation Models for Design and Test of Automatic Flight Control Functions [32]. Proceedings of the CEAS EURO GNC 2011 Conference, München


Lamp, M. and Luckner, R. (2011). Flight Control Law Development for the Automatic Flight Control System LAPAZ [33]. Proceedings of the CEAS EURO GNC 2011 Conference, München


Hoffmann, A., Loftfield, K. and Luckner, R. (2011). Broadband Wind Estimation Algorithm for Gust Load Alleviation [34]. Advances in Aerospace Guidance, Navigation and Control - Selected Papers of the 1st CEAS Specialist Conference on Guidance, Navigation and Control. Springer.

Link zur Originalpublikation [35]

2010

Brown, A. P. and Luckner, R. (2010). Managing Wake Vortex Encounter - Specifying Vortex Profiles from Flight Data and Analysing Aircraft Response [36]. Presented at the Global Wake Conference II, San Diego, CA, USA


Kulwatz, N. (2010). Beiträge zur Bestimmung der Flugzeugreaktion beim Einflug in Wirbelschleppen sehr großer Transportflugzeuge [37]. Dissertation, TU Berlin


Luckner, R. and Reinke, A. (2010). Pilot Models for Simulation of Wake Vortex Encounters in Cruise [38]. Proceedings of the AIAA Guidance, Navigation and Control Conference, Toronto, Canada

Link zur Originalpublikation [39]

Hoffmann, A. and Luckner, R. (2010). Broadband Prediction of Wind-Induced Disturbances [40]. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress, Hamburg


Köthe, A. (2010). Analyse und Bewertung der Startleistungen eines Luftfahrzeuges mit kontinuierlich fahrenden Hinterkantenklappen [41]. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress, Hamburg


Lauterbach, M. and Luckner, R. (2010). Kontrollierte Verzögerung im Landeanflug mittels automatischer Hochauftriebshilfen [42]. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress, Hamburg


Silvestre, F. and Luckner, R. (2010). Methode zur flugmechanischen Simulation eines elastischen Flugzeugs bei Windstörungen im Zeitbereich [43]. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress, Hamburg


2009

Silvestre, F., Özkök, B., Luckner, R. and Weltin, U. (2009). A comparison study on modeling the airframe vibration of a motor glider during flight [44]. CEAS 2009 European Air and Space Conference, Manchester. CEAS.


Hoffmann, A. and Luckner, R. (2009). Precise and Broadband Angle of Attack determination in presence of atmospheric turbulence and measurement noise [45]. CEAS 2009 European Air and Space Conference, Manchester. CEAS.


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