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TU Berlin

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Publications

K

Köthe, A. and Luckner, R. (2017). Flight Path Control for a Multi-body HALE Aircraft. Advances in Aerospace Guidance, Navigation and Control. Springer International Publishing.

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Köthe, A., Luckner, R., Ramirez, P., Silvestre, F., Pang, Z. and Cesnik, C. (2016). Development of Robust Flight Control Laws for a Highly Flexible Aircraft in the Frequency Domain. AIAA Atmospheric Flight Mechanics Conference

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Köthe, A., Silvestre, F. and R.Luckner (2013). IN-FLIGHT AEROELASTIC SYSTEM IDENTIFICATION OF A HIGH-ASPECT-RATIO MOTOR GLIDER. International Forum on Aeroelasticity & Structural Dynamics 2013



L

Lamp, M. and Luckner, R. (2013). The Total Energy Control Concept for a Motor Glider. Advances in Aerospace Guidance, Navigation and Control. Springer Verlag, 483-502.

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Lamp, M. and Luckner, R. (2011). Flight Control Law Development for the Automatic Flight Control System LAPAZ. Proceedings of the CEAS EURO GNC 2011 Conference, München


Lauterbach, M. and Luckner, R. (2011). Vergleich verschiedener Regelstrategien für die stufenlose Verstellung der Hinterkantenklappen im Landeanflug. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress, Bremen


Lauterbach, M. and Luckner, R. (2010). Kontrollierte Verzögerung im Landeanflug mittels automatischer Hochauftriebshilfen. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress, Hamburg


Lauterbach, M. and Luckner, R. (2009). Design and Development of Automatic Slat/Flap Setting Functions. CEAS 2009 European Air and Space Conference, Manchester. CEAS.


Lauterbach, M. and Luckner, R. (2009). Pilot-in-the-Loop Testing of Automatic Slat/Flap Setting Functions. Aviation System Technologies Workshop, Hamburg


Loftfield, K. and Luckner, R. (2018). Flugsimulation mit einem einfachen Modell für Strömungsablösung. 67. Deutsche Luft- und Raumfahrtkongress


Loftfield, K. and Luckner, R. (2018). A Vortex Method Based Stall Model for Real-Time Flight Simulations. RAeS 2018 Applied Aerodynamics Conference


Loftfield, K. and Luckner, R. (2017). Anwendung des Barnes-Hut-Algorithmus zur Reduzierung des Rechenaufwands diskreter Wirbelbewegungen für Echtzeitflugsimulation. DGLR Workshop Modellierung und Simulation in der Luftfahrt, Braunschweig

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Loftfield, K. and Luckner, R. (2017). Modeling Flow Separation for Real-Time Flight Simulation Using Vortex Methods. AIAA Modeling and Simulation Technologies Conference

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Loftfield, K. and Luckner, R. (2015). Modellierung abgelöster Profilströmung und Untersuchung des Einflusses auf das Höhenleitwerk. 64. Deutschen Luft- und Raumfahrtkongress, Rostock

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Luckner, R. and Kaden, A. (2016). Formationsflug von Verkehrsflugzeugen zur Treibstoffeinsparung. Deutsche Gesellschaft für Luft-und Raumfahrt-Lilienthal-Oberth eV.


Luckner, R. (2015). Re-Categorization; New Operational Concepts; Encounter Mechanisms and Simulation. Aircraft Wake Vortex State-of-the-Art & Research Needs. A. Reinke (Airbus), C. Schwarz (DLR), 30 - 34; 37 - 38; 124 - 142.


Luckner, R. (2014). Electronic Flight Control Systems for Research and Utility Aircraft. International Seminar on Aerospace Science and Technology, ISAST 2014 / II, Graha Widya Bakti, DRN – Puspiptek Serpong, Indonesia


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