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TU Berlin

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Publications

2012

Schreiter, K., M.Lauterbach and Luckner, R. (2012). CATSim – Civil Aircraft Trajectory Simulation. DGLR Workshop „Flugbahnen, Trajektorien, Flugplanung“, Manching


Luckner, R. (2012). Modeling and Simulation of Wake Vortex Encounters: State-of-the-Art and Challenges. AIAA Atmospheric Flight Mechanics Conference, Minneapolis, Minnesota

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Bieniek, D. and Luckner, R. (2012). Simulation of Aircraft Encounters with Perturbed Vortices Considering Unsteady Aerodynamic Effects. AIAA Atmospheric Flight Mechanics Conference, Minneapolis, Minnesota

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2013

Müller, S., Manzey, D., Bleyer, A., Schreiter, K., Voigt, A. and Luckner, R. (2013). Untersuchung der mentalen Repräsentation von Energiemanagement bei der Flugzeugführung zur Entwicklung eines Pilotenassistenzsystems. Grundlagen und Anwendungen der Mensch-Maschine-Interaktion: 10. Berliner Werkstatt Mensch-Maschine-Systeme, 230–237.

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Kienitz, K. H., Kaden, A. and Luckner, R. (2013). Modeling and Design Considerations for Robust Control of Aircraft in Tight Cruise Formation. AIAA Atmospheric Guidance, Navigation and Control Conference 2013, Reston, VA

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Müller, S., Schreiter, K. and Manzey, D. (2013). SIMULATORSTUDIE ZUR ERMITTLUNG MENTALER HANDLUNGSMODELLE VON PILOTEN BEIM ENERGIEMANAGEMENT. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress, Stuttgart

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Walde, G. (2013). Entwicklung und Verifikation von GNC - Funktionen im Projekt LAPAZ. DGLR Workshop der Fachausschüsse Q3.4 & L6.3 "Durchgängige Entwicklung von GNC Funktionen - vom Algorithmus zur Embedded Software", München



Bieniek, D. and Luckner, R. (2013). Comparison of Simplified and Advanced Approaches for Simulation of Encounters with Perturbed Wake Vortices. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress, Stuttgart


Schreiter, K., Müller, S. and Luckner, R. (2013). nxControl: Konzept zur Vorgaberegelung für die Längsbeschleunigung des Flugzeugs. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress, Stuttgart

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Kaden, A. and Luckner, R. (2013). Modeling Wake Vortex Roll-Up and Vortex-Induced Forces and Moments for Tight Formation Flight. AIAA Modeling and Simulation Technologies Conference 2013, Ausgezeichnet als AIAA Best Paper der “AIAA 2013 Modeling and Simulation Technologies Conference”

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Lamp, M. and Luckner, R. (2013). The Total Energy Control Concept for a Motor Glider. Advances in Aerospace Guidance, Navigation and Control. Springer Verlag, 483-502.

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Kaden, A., Boche, B. and Luckner, R. (2013). Hardware-in-the-loop Flight Simulator – An Essential Part in the Development Process for the Automatic Flight Control System of a Utility Aircraft. Advances in Aerospace Guidance, Navigation and Control. Springer Verlag, 585-602.

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Silvestre, F. J. (2013). Aeroservoelastic Investigation of a High-Aspect-Ratio Experimental Aircraft. Advances in Aerospace Guidance, Navigation and Control. Springer Verlag, 639-658.

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Luckner, R. (2013). Automatisches Flugsteuerungssystem für das zivile Arbeitsflugzeug S15 – LAPAZ. Deutsche Gesellschaft für Luft- und Raumfahrt, Stuttgart


Luckner, R. (2013). Automatisches Flugsteuerungssystem für das zivile Arbeitsflugzeug S15 – LAPAZ. 40. Konferenz UAV DACH e.V., Friedrichshafen


Schönfeld, A. (2013). Investigation of Manual Control Behaviour during Flight Control Mode Switching: Test Procedure and Preliminary Results. CEAS 2nd EuroGNC 2013, Conference in Guidance, Navigation & Control in Aerospace, Delft 2013


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