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TU Berlin

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Publications

Meyer-Brügel, W. and Luckner, R. (2011). Flight Mechanical Simulation Models for Design and Test of Automatic Flight Control Functions. Proceedings of the CEAS EURO GNC 2011 Conference, München


Lamp, M. and Luckner, R. (2011). Flight Control Law Development for the Automatic Flight Control System LAPAZ. Proceedings of the CEAS EURO GNC 2011 Conference, München


Hoffmann, A., Loftfield, K. and Luckner, R. (2011). Broadband Wind Estimation Algorithm for Gust Load Alleviation. Advances in Aerospace Guidance, Navigation and Control - Selected Papers of the 1st CEAS Specialist Conference on Guidance, Navigation and Control. Springer.

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Brown, A. P. and Luckner, R. (2010). Managing Wake Vortex Encounter - Specifying Vortex Profiles from Flight Data and Analysing Aircraft Response. Presented at the Global Wake Conference II, San Diego, CA, USA



Luckner, R. and Reinke, A. (2010). Pilot Models for Simulation of Wake Vortex Encounters in Cruise. Proceedings of the AIAA Guidance, Navigation and Control Conference, Toronto, Canada

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Hoffmann, A. and Luckner, R. (2010). Broadband Prediction of Wind-Induced Disturbances. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress, Hamburg



Lauterbach, M. and Luckner, R. (2010). Kontrollierte Verzögerung im Landeanflug mittels automatischer Hochauftriebshilfen. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress, Hamburg


Silvestre, F. and Luckner, R. (2010). Methode zur flugmechanischen Simulation eines elastischen Flugzeugs bei Windstörungen im Zeitbereich. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress, Hamburg


Silvestre, F. and Luckner, R. (2009). Integrated model for the flight mechanics of a flexible aircraft in the time domain. IFASD 2009 International Forum on Aeroelasticity and Structural Dynamics, Seattle. IFASD.


Silvestre, F., Özkök, B., Luckner, R. and Weltin, U. (2009). A comparison study on modeling the airframe vibration of a motor glider during flight. CEAS 2009 European Air and Space Conference, Manchester. CEAS.


Hoffmann, A. and Luckner, R. (2009). Precise and Broadband Angle of Attack determination in presence of atmospheric turbulence and measurement noise. CEAS 2009 European Air and Space Conference, Manchester. CEAS.


Lauterbach, M. and Luckner, R. (2009). Design and Development of Automatic Slat/Flap Setting Functions. CEAS 2009 European Air and Space Conference, Manchester. CEAS.


Amelsberg, S., Kauertz, S., Bieniek, D. and Luckner, R. (2009). Pilot Modelling for Departure and Wake Vortex Recovery Using Neural Networks. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress, Aachen


Lauterbach, M. and Luckner, R. (2009). Pilot-in-the-Loop Testing of Automatic Slat/Flap Setting Functions. Aviation System Technologies Workshop, Hamburg


Silvestre, F. J. and Paglione, P. (2008). Dynamics and Control of a Flexible Aircraft. Proceedings of the AIAA Atmospheric Flight Mechanics Conference and Exhibit, Honolulu, Hawaii

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Bieniek, D. (2008). Lastvielfachenvorgaberegler für ein UAV unter Verwendung einer schnell fahrender Hinterkantenklappen (DLC). Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress, Darmstadt


Hoffmann, A., Schindler, F. and Luckner, R. (2008). Luftdatensystem für das UAV ALEXIS. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress, Darmstadt


Holzäpfel, F., Kladetzke, J., Amelsberg, S., Lenz, H., Schwarz, C. and Visscher, I. D. (2008). Aircraft Wake Vortex Scenarios Simulation for Take-Off and Departure. ICAS 2008 Congress, Anchorage, Alaska

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