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TU Berlin

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Publications

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2007

Hoffmann, A., Schindler, F. and Luckner, R. (2007). IFSYS - A TU Berlin UAV Student Project [12]. 1st CEAS European Air and Space Conference, Berlin. CEAS.


Schönfeld, A., Efremov, A. and Luckner, R. (2007). A Method for Investigation of Pilot-vehicle System Dynamics in Wake Vortex Encounters [13]. 1st CEAS European Air and Space Conference, Berlin. CEAS.


Rüther-Kindel, W. (2007). Beiträge zur flugmechanischen Modellierung in zeitvariablen, räumlichen Windfeldern für die Echtzeit-Flugsimulation [14]. Dissertation, TU Berlin

Link to original publication [15]

Kloidt, S. (2007). Beiträge zum Entwurf eines Flugregelungssystems zur Reduktion des Wirbelschleppeneinflusses [16]. Dissertation, TU Berlin

Link to original publication [17]

2006

Boche, B. and Luckner, R. (2006). Modellierung von Flugbahntrajektorien im Landeanflug für statistische Untersuchungen [18]. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress, Braunschweig


Fucke, L. and Luckner, R. (2006). Adaptation of Motion Simulation to the Requirements of Pilot-in-the-Loop Studies [19]. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress, Braunschweig


Holzäpfel, F., Frech, M., Gerz, T., Tafferner, A., Hahn, K.-U., Schwarz, C., Joos, H.-D., Korn, B., Lenz, H., Luckner, R. and Höhne, G. (2006). Aircraft Wake Vortex Scenarios Simulation Package – WAKESCENE [20]. presented at 25th ICAS, Hamburg

Link to original publication [21]

Field, E. (2006). Atmospheric Flight Mechanics Education - Are the Customers Getting What They Need? [22]. AIAA Atmospheric Flight Mechanics Conference and Exhibit, Keystone, Colorado. AIAA.

Link to original publication [23]

Luckner, R. (2006). Flugführungssysteme zur Pilotenassistenz - Was kann man aus der Luftfahrt lernen? [24]. presented at 2nd Conference Active Safety through Driver Assistence, Munich

Link to publication [25]

Amelsberg, S. (). Pilotenmodelle zur Risikoanalyse von Wirbelschleppeneinflügen [26]. Dissertation, TU Berlin


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