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TU Berlin

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Hoffmann, A., Loftfield, K. and Luckner, R. (2011). Broadband Wind Estimation Algorithm for Gust Load Alleviation [14]. Advances in Aerospace Guidance, Navigation and Control - Selected Papers of the 1st CEAS Specialist Conference on Guidance, Navigation and Control. Springer.

Link to original publication [15]

Brown, A. P. and Luckner, R. (2010). Managing Wake Vortex Encounter - Specifying Vortex Profiles from Flight Data and Analysing Aircraft Response [16]. Presented at the Global Wake Conference II, San Diego, CA, USA


Kulwatz, N. (2010). Beiträge zur Bestimmung der Flugzeugreaktion beim Einflug in Wirbelschleppen sehr großer Transportflugzeuge [17]. Dissertation, TU Berlin


Luckner, R. and Reinke, A. (2010). Pilot Models for Simulation of Wake Vortex Encounters in Cruise [18]. Proceedings of the AIAA Guidance, Navigation and Control Conference, Toronto, Canada

Link to original publication [19]

Hoffmann, A. and Luckner, R. (2010). Broadband Prediction of Wind-Induced Disturbances [20]. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress, Hamburg


Köthe, A. (2010). Analyse und Bewertung der Startleistungen eines Luftfahrzeuges mit kontinuierlich fahrenden Hinterkantenklappen [21]. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress, Hamburg


Lauterbach, M. and Luckner, R. (2010). Kontrollierte Verzögerung im Landeanflug mittels automatischer Hochauftriebshilfen [22]. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress, Hamburg


Silvestre, F. and Luckner, R. (2010). Methode zur flugmechanischen Simulation eines elastischen Flugzeugs bei Windstörungen im Zeitbereich [23]. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress, Hamburg


Silvestre, F. and Luckner, R. (2009). Integrated model for the flight mechanics of a flexible aircraft in the time domain [24]. IFASD 2009 International Forum on Aeroelasticity and Structural Dynamics, Seattle. IFASD.


Silvestre, F., Özkök, B., Luckner, R. and Weltin, U. (2009). A comparison study on modeling the airframe vibration of a motor glider during flight [25]. CEAS 2009 European Air and Space Conference, Manchester. CEAS.


Hoffmann, A. and Luckner, R. (2009). Precise and Broadband Angle of Attack determination in presence of atmospheric turbulence and measurement noise [26]. CEAS 2009 European Air and Space Conference, Manchester. CEAS.


Lauterbach, M. and Luckner, R. (2009). Design and Development of Automatic Slat/Flap Setting Functions [27]. CEAS 2009 European Air and Space Conference, Manchester. CEAS.


Amelsberg, S., Kauertz, S., Bieniek, D. and Luckner, R. (2009). Pilot Modelling for Departure and Wake Vortex Recovery Using Neural Networks [28]. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress, Aachen


Lauterbach, M. and Luckner, R. (2009). Pilot-in-the-Loop Testing of Automatic Slat/Flap Setting Functions [29]. Aviation System Technologies Workshop, Hamburg


Silvestre, F. J. and Paglione, P. (2008). Dynamics and Control of a Flexible Aircraft [30]. Proceedings of the AIAA Atmospheric Flight Mechanics Conference and Exhibit, Honolulu, Hawaii

Link to original publication [31]

Bieniek, D. (2008). Lastvielfachenvorgaberegler für ein UAV unter Verwendung einer schnell fahrender Hinterkantenklappen (DLC) [32]. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress, Darmstadt


Hoffmann, A., Schindler, F. and Luckner, R. (2008). Luftdatensystem für das UAV ALEXIS [33]. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress, Darmstadt


Holzäpfel, F., Kladetzke, J., Amelsberg, S., Lenz, H., Schwarz, C. and Visscher, I. D. (2008). Aircraft Wake Vortex Scenarios Simulation for Take-Off and Departure [34]. ICAS 2008 Congress, Anchorage, Alaska

Link to original publication [35]

Rouwhorst, W., Groeneweg, J., Winckelmans, G. and Luckner, R. (2008). Piloted Simulation Results of an Onboard Wake Vortex Detection, Warning and Avoidance System and Cockpit Display Aspects [36]. ICAS 2008 Congress, Anchorage, Alaska


Amelsberg, S. and Luckner, R. (2007). Parametric Aircraft Trajectory Model for Takeoff and Departure [37]. 1st CEAS European Air and Space Conference, Berlin. CEAS.


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