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Schreiter, K., Müller, S. and Luckner, R. (2013). nxControl: Konzept zur Vorgaberegelung für die Längsbeschleunigung des Flugzeugs [14]. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress, Stuttgart

Link to publication [15] Link to original publication [16]

Kaden, A. and Luckner, R. (2013). Modeling Wake Vortex Roll-Up and Vortex-Induced Forces and Moments for Tight Formation Flight [17]. AIAA Modeling and Simulation Technologies Conference 2013, Ausgezeichnet als AIAA Best Paper der “AIAA 2013 Modeling and Simulation Technologies Conference”

Link to original publication [18]

Köthe, A., Silvestre, F. and R.Luckner (2013). IN-FLIGHT AEROELASTIC SYSTEM IDENTIFICATION OF A HIGH-ASPECT-RATIO MOTOR GLIDER [19]. International Forum on Aeroelasticity & Structural Dynamics 2013


Schönfeld, A. (2013). Investigation of Manual Control Behaviour during Flight Control Mode Switching: Test Procedure and Preliminary Results [20]. CEAS 2nd EuroGNC 2013, Conference in Guidance, Navigation & Control in Aerospace, Delft 2013


Lamp, M. and Luckner, R. (2013). The Total Energy Control Concept for a Motor Glider [21]. Advances in Aerospace Guidance, Navigation and Control. Springer Verlag, 483-502.

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Meyer-Brügel, W., Steckel, F. and Luckner, R. (2013). Modelling of Nonlinearities and Parasitic Effects in the Electro-Mechanical Command Transmission Path for a Real-Time Flight Simulation Model [23]. CEAS 2nd EuroGNC 2013, Conference in Guidance, Navigation & Control in Aerospace, Delft


Kaden, A., Boche, B. and Luckner, R. (2013). Hardware-in-the-loop Flight Simulator – An Essential Part in the Development Process for the Automatic Flight Control System of a Utility Aircraft [24]. Advances in Aerospace Guidance, Navigation and Control. Springer Verlag, 585-602.

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Dalldorff, L., Luckner, R. and Reichel, R. (2013). A Full-Authority Automatic Flight Control System for the Civil Airborne Utility Platform S15 – LAPAZ [26]. CEAS 2nd EuroGNC 2013, Conference in Guidance, Navigation & Control in Aerospace, Delft


Silvestre, F. J. (2013). Aeroservoelastic Investigation of a High-Aspect-Ratio Experimental Aircraft [27]. Advances in Aerospace Guidance, Navigation and Control. Springer Verlag, 639-658.

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Silvestre, F. J. (2012). Methodology for Modelling the Dynamics of Flexible, High-Aspect-Ratio Aircraft in the Time Domain for Aeroservoelastic Investigations [29]. Dissertation, TU Berlin


Kaden, A., Walde, G., Boche, B. and Luckner, R. (2012). Hardware-in-the-Loop – Simulation als Bestandteil des Entwicklungsprozesses für das automatische Flugsteuerungssystem der Stemme S15 [30]. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress, Berlin

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Luckner, R. (2012). Modeling and Simulation of Wake Vortex Encounters: State-of-the-Art and Challenges [32]. AIAA Atmospheric Flight Mechanics Conference, Minneapolis, Minnesota

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Loftfield, K. (2012). Vergleich zweier Algorithmen zur breitbandigen Schätzung der Windvektorkomponenten in der Flugzeuglängsbewegung [34]. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress, Berlin


Bieniek, D. and Luckner, R. (2012). Simulation of Aircraft Encounters with Perturbed Vortices Considering Unsteady Aerodynamic Effects [35]. AIAA Atmospheric Flight Mechanics Conference, Minneapolis, Minnesota

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Schreiter, K., M.Lauterbach and Luckner, R. (2012). CATSim – Civil Aircraft Trajectory Simulation [37]. DGLR Workshop „Flugbahnen, Trajektorien, Flugplanung“, Manching


Amelsberg, S. (). Pilotenmodelle zur Risikoanalyse von Wirbelschleppeneinflügen [38]. Dissertation, TU Berlin


Walde, G. and Hamann, A. (2012). ALEXIS – Friedliche Drohne für die Lehre [39]. Luft- und Raumfahrt. AVIATIC.


Lauterbach, M. and Luckner, R. (2011). Vergleich verschiedener Regelstrategien für die stufenlose Verstellung der Hinterkantenklappen im Landeanflug [40]. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress, Bremen


Schreiter, K. (2011). Development and Validation of a Generic Flight Simulation Based on Aircraft Geometry [41]. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress, Bremen


Silvestre, F. J., Lamp, M., Meyer-Brügel, W. and Luckner, R. (2011). A Method for Aeroservoelastic Stability Analysis of an Optionally Piloted Aircraft [42]. Proceedings of the IFASD International Forum on Aeroelasticity and Structural Dynamics, Paris


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