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TU Berlin

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Amelsberg, S. (). Pilotenmodelle zur Risikoanalyse von Wirbelschleppeneinflügen [13]. Dissertation, TU Berlin


2006

Luckner, R. (2006). Flugführungssysteme zur Pilotenassistenz - Was kann man aus der Luftfahrt lernen? [14]. presented at 2nd Conference Active Safety through Driver Assistence, Munich

Link to publication [15]

Field, E. (2006). Atmospheric Flight Mechanics Education - Are the Customers Getting What They Need? [16]. AIAA Atmospheric Flight Mechanics Conference and Exhibit, Keystone, Colorado. AIAA.

Link to original publication [17]

Holzäpfel, F., Frech, M., Gerz, T., Tafferner, A., Hahn, K.-U., Schwarz, C., Joos, H.-D., Korn, B., Lenz, H., Luckner, R. and Höhne, G. (2006). Aircraft Wake Vortex Scenarios Simulation Package – WAKESCENE [18]. presented at 25th ICAS, Hamburg

Link to original publication [19]

Boche, B. and Luckner, R. (2006). Modellierung von Flugbahntrajektorien im Landeanflug für statistische Untersuchungen [20]. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress, Braunschweig


Fucke, L. and Luckner, R. (2006). Adaptation of Motion Simulation to the Requirements of Pilot-in-the-Loop Studies [21]. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress, Braunschweig


2007

Kloidt, S. (2007). Beiträge zum Entwurf eines Flugregelungssystems zur Reduktion des Wirbelschleppeneinflusses [22]. Dissertation, TU Berlin

Link to original publication [23]

Amelsberg, S. and Luckner, R. (2007). Parametric Aircraft Trajectory Model for Takeoff and Departure [24]. 1st CEAS European Air and Space Conference, Berlin. CEAS.


Bieniek, D. and Luckner, R. (2007). Parametric Study & Simplified Approach to Wake Vortex Encounter Offline Simulation [25]. 1st CEAS European Air and Space Conference, Berlin. CEAS.


Boche, B., Kulwatz, N. and Luckner, R. (2007). Validation of Low Noise Procedures in Simulator and Flight Tests [26]. 1st CEAS European Air and Space Conference, Berlin. CEAS.


Fucke, L. and Luckner, R. (2007). Optimizing Motion Cueing for Research Flight Simulation [27]. 1st CEAS European Air and Space Conference, Berlin. CEAS.


Hoffmann, A., Schindler, F. and Luckner, R. (2007). IFSYS - A TU Berlin UAV Student Project [28]. 1st CEAS European Air and Space Conference, Berlin. CEAS.


Schönfeld, A., Efremov, A. and Luckner, R. (2007). A Method for Investigation of Pilot-vehicle System Dynamics in Wake Vortex Encounters [29]. 1st CEAS European Air and Space Conference, Berlin. CEAS.


Rüther-Kindel, W. (2007). Beiträge zur flugmechanischen Modellierung in zeitvariablen, räumlichen Windfeldern für die Echtzeit-Flugsimulation [30]. Dissertation, TU Berlin

Link to original publication [31]

2008

Holzäpfel, F., Frech, M., Gerz, T., Tafferner, A., Hahn, K.-U., Schwarz, C., Joos, H.-D., Korn, B., Lenz, H., Luckner, R. and Höhne, G. (2008). Aircraft Wake Vortex Scenarios Simulation Package - WakeScene [32]. Aerospace Science and Technology, 1-11.

Link to original publication [33]

Silvestre, F. J. and Paglione, P. (2008). Dynamics and Control of a Flexible Aircraft [34]. Proceedings of the AIAA Atmospheric Flight Mechanics Conference and Exhibit, Honolulu, Hawaii

Link to original publication [35]

Bieniek, D. (2008). Lastvielfachenvorgaberegler für ein UAV unter Verwendung einer schnell fahrender Hinterkantenklappen (DLC) [36]. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress, Darmstadt


Hoffmann, A., Schindler, F. and Luckner, R. (2008). Luftdatensystem für das UAV ALEXIS [37]. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress, Darmstadt


Holzäpfel, F., Kladetzke, J., Amelsberg, S., Lenz, H., Schwarz, C. and Visscher, I. D. (2008). Aircraft Wake Vortex Scenarios Simulation for Take-Off and Departure [38]. ICAS 2008 Congress, Anchorage, Alaska

Link to original publication [39]

Rouwhorst, W., Groeneweg, J., Winckelmans, G. and Luckner, R. (2008). Piloted Simulation Results of an Onboard Wake Vortex Detection, Warning and Avoidance System and Cockpit Display Aspects [40]. ICAS 2008 Congress, Anchorage, Alaska


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